-=Civitas Kielcensis Suicide Squad=-

Forum [CKSS]
Teraz jest 2024-04-28, 22:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2005-07-09, 12:35 
Offline
Generał dywizji
Generał dywizji

Dołączył(a): 2005-04-05, 22:29
Posty: 4227
polecam lekture tego tematu:
http://www.americasarmy.pl/forum/viewtopic.php?t=12442

pliki:
http://www.python.org/ftp/python/2.4.1/python-2.4.1.msi - interpreter pythona (wymagane dla windows)
http://members.lycos.co.uk/gfsite/PBUpd ... .25-WIN.py - updater dla windows

reszta opisu na forum aao.pl

_________________
Wszyscy ludzie się boją, ale odważni nie myślą o strachu i idą naprzód, czasem po śmierć, ale zawsze po zwycięstwo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2005-07-11, 10:42 
Offline
Kapitan
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2005-04-06, 13:01
Posty: 408
Lokalizacja: Kielce
Mam informację, że ten temat nie istnieje.

_________________
"Przygotowanie do wojny wymaga ćwiczenia wyobraźni" Gulio Douhet


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2005-07-11, 10:50 
Offline
Podpułkownik
Podpułkownik

Dołączył(a): 2005-04-06, 09:47
Posty: 1214
Lokalizacja: Elbląg
mozesz to rozwinac bo o ile mi wiadomo to istnieje na forum ten temat chyba ze chodzi ci o sam projekt


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2005-07-11, 13:19 
Offline
Generał dywizji
Generał dywizji

Dołączył(a): 2005-04-05, 22:29
Posty: 4227
[CKSS]Eagle napisał(a):
Mam informację, że ten temat nie istnieje.

To jest raczej BUG forum aao.pl
wyloguj i zaloguj ponownie moze pomoze.

[CKSS]Zadlo napisał(a):
mozesz to rozwinac bo o ile mi wiadomo to istnieje na forum ten temat chyba ze chodzi ci o sam projekt


Post umiescilem informacyjnie, ale moge wkleic to co najwazniejsze.


={GF}=Sammae napisał(a):
Nie napisałem nic ponieważ nie mogłem, chyba jakiś bug forum. Już 2 tygodnie temu, kiedy powstała wersja na linuxa chciałem o nim napisać; na drugim forum udało się, tutaj niestety nie. Później byłem troszkę zajęty i nawet nie zrobiłem tłumaczenia na język angielski.

Przechodząc do sedna sprawy czyli do tego prostego(jak na razie - planuje rozbudowę) programiku, który napisałem w wieloplatformowym języku jakim jest Python. Sam pomysł narodził się razem z trzecim wejściem na serwer w wersji 2.3. Strasznie irytowało mnie czekanie 5 minut zanim ściągnie się 400 KB pliku - uważałem to za nieporozumienie, co więcej PBweb - program dostarczany wraz PB, służący do manualnego updatu PB działał tak samo.
Koledzy z klanu wynaleźli jakiś programik dla windowsa, który załatwiał sprawę update'u. Niestety ja, będąc na linuxie nie mogłem go użyć, owszem uruchamiał się przez emulator, ale później się gubił, nie mógł zrozumieć ścieżki itp. Zabrałem się do pisania, najpierw powstał w Bashu i nie był do końca funkcjonalny, w końcu przepisałem go w Pythonie i tak powstała wersja 0.1Beta. Myślę, że nie ma co pisać o tym czym się charakteryzowała, ponieważ to już przeszłość Dwa dni później można już było pobrać wersję 0.2. Wersja przeznaczona dla systemów windows powstała dzisiaj, ponieważ dopiero w sobotę zainstalowałem windowsa po kilkumiesięcznym braku tego wspaniałego systemu. To tyle jeśli chodzi i historię(jeśli ktoś jest ciekawy, na konkurencyjnym forum jest info od 0.1Beta).

Wersja dla windows różni się tylko kilkoma szczegółami, wczytywaniem pewnych zmiennych systemowych oraz tym, że wersja WIN ściąga pliki PB dla windowsa - co jest oczywiste.


Działanie:
Obie wersje, Linux i Win, mogą ściągać nowe wersje PunkBustera dla klienta oraz serwera.

Wyjątki:
Obecnie program w wersji linuxowej praktycznie w 100% wykorzystuje dobrodziejstwo wyjątków, przez co nie sypie stosem błędów a wyświetla kulturalne informacje co go gryzie. Wersja dla windowsa uruchamiana bezpośrednio przez interpretator pythona w momencie wystąpienia błędu po prostu się wyłącza(to nie wina programu a zachowania się interpretatora języka podczas wystąpienia błędu - kończy swój proces). Natomiast jeśli wersje dla WIN uruchomicie 'z palca' w wierszu polecenia, zamykając się, wyświetli informacje o błędzie.

Temp:
Program tworzy swój plik tymczasowy:
Linux: W katalogu /tmp. Jeśli ten z jakiś powodów nie jest dotępny plik tymczasowy zostanie umieszczony w katalogu, w którym znajduje się program.
Windows: W folderze C:\Windows\Temp lub jw. w katalogu programu

Plik konfiguracyjny:
Obecnie znajduje się w nim tylko Twoja ścieżka do gry, jeśli program zyska na popularności i będę go dalej rozwijał, znajdzie się tam dużo więcej rzeczy
Linux: Plik konfiguracyjny tworzony w katalogu programu.
Windows: Jw., folder w którym znajduje się program.

Inne:
Program wykorzystuje tylko i wyłącznie moduły pythona do ściągania plików, jest to dość istotne w momencie przenoszenia go na inny system. Na przykład, gdyby tylko wywoływał w.g.e.t.'.a.(linuxowy konsolowy downloader plików) z odpowiednimi parametrami , to ciężko by mi było znaleźć podobny program dla windowsa, w dodatku, taki w ktorym można byłoby zastosować parametry pobierania. Dlatego też wszystko jest oparte na pythonie co znacznie usprawnia działanie, wszystko jest bardziej spójnie - wykonywane w obrębie jednego programu.

Kod:
Program starałem się pisać przejrzyście, mogłoby być ładniej - ale i tak tam mało kto zagląda, zysku w wydajności napewno nie zauważycie jeśli bym to poprawił (pewnie i tak to zrobie dla własniej satysfakcji). Chociaż jedna poprawka wprowadzona w wersji 0.1a sprawiłą, że plik ściągał się o połowe krócej. Niestety więcej cudów nie będzie - nie potrafie zwiększyć przepustowości łącza Wink
Kod jest dobrze opatrzony komentarzami, pomaga to zrozumieć jego działanie - jeśli jesteś ciekaw.
Zmienne napisałem w j. angielskim - tak mi było wygodniej, to tak gwoli wyjaśnienia.

Bezpieczeństwo:
Możecie być 100% pewni, że program nie wyciąga, żadnych haseł. Wystarczy, że przeanalizujecie jego kod. Co prawda, jest jeden moment w którym to szuka ArmyOps.ini ale potrzebne to jest tylko do sprawdzenia czy ścieżka podana przez Was jest poprawna(taki prosty trik, jeśli w folderze znajduje się ArmyOps.ini tzn. że jest to folder AA). Dlaczego akurat ArmyOps.ini? ponieważ uznałem, że jest to najbardziej charakterystyczny plik americas army.


Widoki na przyszłość:
- GUI (całkowicie w oparciu o bibliotekę Qt). Coś na ten przykład http://members.lycos.co.uk/gfsite/PBUpd ... r-pyqt.jpg - oczywiście to jest tylko niedorobiona próbka zrobiona bardzo szybko.
- możliwość kontaktu z serwerem FTP, w celu wgrania np. pliku serwer.ini, itp.
- dodanie ciekawych linków, AASA, AON, Fora dyskusyjne, strony klanów itp.
- tworzenie pliku konfiguracyjnego serwera w bardzo prosty sposób(podajesz kilka kluczowych informacji i masz server.ini)
- tworzenie plików konfiguracyjnych PB, zawierających CVAR, MD5 Checki,
- coś w stylu mini-trAAckera - podajesz IP serwera i dostajesz informacje o grających, pingach itp.
- możliwość upgradowania programu, takie "Sprawdź czy jest dostępna nowa wersja".
- inne dziwne rzeczy, które mi się nasuną - oczywiście zachęcam do podsuwania mi pomysłów.

Na zakończenie chciałbym rzec, iż projekt prawie umarł nie tyle przez brak wolnego czasu, na który ostatnio cierpiałem, ale przez małe zainteresowanie. Jeśli zobacze, że program naprawdę Wam się podoba, komentujecie rozwiązania, podsuwacie propozycje, reportujecie bugi, to będę starał się go bardzo dynamicznie rozwijać. Mam nadzieje, że wkrótce zachce mi się w końcu przetłumaczyć go na j. ang i niemiecki aby go umieścić na traackerze i aafiles.

Dziękuję wszystkim, którzy poświęcili chwile i sprawdzili co toto jest, mojej rodzinie i mojemu klanowi, że się ze mnie śmieje Smile

Pozdrawiam, Sammael

***

Nie jestem programistą Smile dopiero się uczę a przede mną daleka droga.
Wystarczy, że klikniesz prawym na link i wybierzesz opcje 'zapisz jako', lub jeśli już otworzyła Ci się strona z dziwnymi znaczkami Wink plik->zapisz strone jako
Podobnie jest z grami, czasami firefox czy konqueror otwierają na siłe każdy plik jako plik tekstowy, to jest kwestia odpowiedniego skonfigurowania programów.

EDIT:
Lepiej ściągać z tego linka, na wszelki wypadek z rozszerzeniem .py
http://members.lycos.co.uk/gfsite/PBUpd ... ater0.2.py
Acha, zapomniałem dodać, tego nie musisz instalować.
uruchamiasz konsole, przechodzisz do katalogu w którym znajduje się updater i piszesz (uwaga: w wyrazie 'pyton' Wink ma nie być kropki, niestety na forum jest bug i musze jej użyć aby móc wysłać posta) p.ython PBUpdater0.2.py
Lub jeśli masz wszystko dobrze poustawiane w systemie to po kliknięciu na plik powinien się uruchomić programik.

Sammael

***

A jednak mimo, że jestem ubity zacząłem jeszcze klikać, na razie skromny update'cik do 0.25, dodałem tylko jedną funkcję: Przez wybranie pozycji nr. 3 uruchamiasz Americas army.
Wersja dla Windowsa: http://members.lycos.co.uk/gfsite/PBUpd ... .25-WIN.py
Wersja dla Linuxa (dostępna pojutrze):


Sammael

_________________
Wszyscy ludzie się boją, ale odważni nie myślą o strachu i idą naprzód, czasem po śmierć, ale zawsze po zwycięstwo.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL