Autor: Kevin Lee, Projektant trybów drużynowych PvP
Nazywam się Kevin Lee i jestem jednym z deweloperów pracujących nad trybem Lords of War, który niebawem trafi do gry. Lords of War będzie koncentrować się na zespołach grających przeciwko sobie, celem będzie osiągnięcie jak największej ilości zwycięstw pod rząd. Cała rozgrywka będzie podzielona na sezony.
Tryb ten będzie rozwijać się oraz ewoluować wraz z kolejnymi sezonami bazując na waszych opiniach, będziemy dodawać również nową zawartości oraz wprowadzać poprawki, poniżej znajdziecie opis sezonu testowego oznaczonego 0.
Cel
Celem trybu Lords of War jest osiągnięcie jak największej ilości zwycięstw pod rząd i zdobywanie prestiżu (dokładniejszy opis poniżej). Bitwy rozgrywane są w jednej ze stref w których trwa konflikt, każda strefa jest dostępna przez ograniczoną ilość czasu. Strefy różnią się mapami, celami które trzeba spełnić oraz poziomami pojazdów które mogą wziąć udział w bitwie, dzięki takiemu rozwiązaniu doznania płynące z rozgrywki będą specyficzne dla każdej strefy. Przykładowo, w jednej ze stref na drużynę mogą przypadać tylko 2 pojazdy danej klasy w drużynie. Różnorodność składu drużyn wymagana przez ten tryb będzie miała wpływ na poszerzenie horyzontów dowódców i zgrania samych członków drużyn, taktyka będzie kluczem do zwycięstwa.
Tryb Lords of War używa systemu bazującego na King of the Hill, czyli każdy wygrany mecz skutkuje trafieniem na silniejszych przeciwników. Gdy nowa drużyna dołącza do kolejki tego trybu trafia na najniższą warstwę (dół wzgórza), gdzie trafia na drużynę która posiada 0 zwycięstw. Drużyna wygrana trafia o jeden stopień wyżej, gdzie mierzy się z zespołem z podobną ilością zwycięstw. Im wyżej dojdzie zespół tym większe wyzwania które na niego czekają. Nie cieszcie się jednak zbytni, przegrani zostają zepchnięci na sam dół, tak działa ten system.
Drużyny
Podstawą trybu drużynowego są zespoły. Gracze mogą tworzyć zespoły o unikalnych nazwach, poza tym mogą również należeć do innych zespołów (maksymalnie pięć). Każdy zespół może posiadać określoną ilość graczy która zostanie dopasowana do populacji serwera, w zespole będą mogli znaleźć się również gracze zapasowi, którzy w razie potrzeby zastąpią nieobecnych kolegów.
Gracze mogą również walczyć w barwach swojego batalionu, wystarczy zaznaczyć jedną opcję podczas tworzenia zespołu, nie ma ograniczeń zespołów na batalion. Tag batalionu będzie wyświetlony zaraz obok nazwy zespołu. Przykładowo: Nazwa [Tag batalionu]
Wolni strzelcy
Pomimo nacisku na kompletne drużyny, gracze indywidualni również będą mogli wziąć udział w tym trybie. Gracz w takim wypadku trafi do drużyny która nie posiada pełnego składu, bądź trafi do składu losowego, wszystko będzie zależne od ilości graczy. Składy w pełni losowe będą grały tylko z takimi samymi losowymi drużynami.
Podobnie jak w przypadku pełnych drużyn, gracz indywidualny również będzie mógł piąć się w rankingu i otrzymywać związane z tym nagrody. Jednak postęp będzie przypisany do tej jednej drużyny której członkiem jest gracz, po zmianie drużyny postęp znika.
Uwaga: Wolni strzelcy nie muszą utrzymywać passy zwycięstw samodzielnie.
Progresja
W takim razie czy tryb Lords of War ma zalety? Oczywiście, są nimi nagrody oraz progresja!
Powtórzmy to jeszcze raz.
Lords of War ma całkowicie inny system progresji gracza, tutaj o wszystkim decyduje prestiż. Prestiż to skumulowana wartość która pokazuje wydajność danego gracza, jest również wyznacznikiem potęgi. Istnieje 10 poziomów prestiżu z 5 ligami (stal, brąz, srebro, złoto i platyna). Gracze startują w na ostatnim 10 poziomie ligi stalowej.
Prestiż zdobywa się poprzez wygrywanie meczy, osobistą wydajność, osiągnięcia codzienne/tygodniowe/miesięczne oraz bonusy powiązane z ilością zwycięstw pod rząd i niszczeniem passy innych. Im wyższy poziom oraz liga tym lepsze nagrody (obecnie jeszcze brak konkretnych przykładów).
Sezony
Lords of War będzie podzielony na sezonu w których gracze mogą uzyskać wiele nagród i wyróżnień:
- Drużyna z największą ilością prestiżu.
- Drużyna z największą ilością zwycięstw pod rząd
- Drużyny z największą ilością zwycięstw pod rząd w każdej strefie
- Wolny strzelec z największą ilością prestiżu
Passa zwycięstw będzie podzielona na okresy czasu: codzienna, tygodniowa i miesięczna. Wraz ze startem nowego sezony statystyki będą kasowane.
Przyszłość trybu Lords of War
Sezon 0 będzie początkiem trybu Lords of War, wraz z kolejnymi sezonami będziemy wprowadzali nowe mechaniki, nowe możliwości dla samych drużyn oraz nowe nagrody. Wszystko będzie bazować na opiniach graczy, która będzie najważniejsza w tym trybie. Informacje od graczy będą bardzo ważne oraz będą miały ogromny wpływ na rozwój. Po każdym sezonie będziemy chcieli usłyszeć wasze opinie.
Źródło MY.COM